Monday, December 15, 2008

SEMGA MENDPT HJ Y MABRUR



"Ya Allah, Engkau berikanlah Haji y mabrur serta keinsafan kepada semua jemaah hj dari serata dunia amnya dan dari malaysia khasnya....amin"

Assalamualaikum...

slmat kmbali kpd smua jemaah hj m'sia. smuge kamu smua masih merindui perjalanan y ckp mencabar itu...walaupun aku masih blum berksmptn utk menjejakkan kaki ke tanah suci namun...harapan y diiringi doa tetap ad...aku tau kat sana hati akan menjadi sayu dan tenang tatkala melihat kaabah y tersergam indah dan menziarahi pusara kekasih Allah, Muhammad SAW. di sana diri kita akan berasa dekat dgn Pencipta dan doa juga dimakbulkanNya...


Teringin aku menziarahi Rasulullah krn ad dlm satu hadis pernah Rasulullah bersabda y b'maksd "barangsiapa menziarahi aku ketika aku wafat, samalah menziarahi aku ketika aku hidup..."hadis tu menguatkan azam aku utk b'doa dan trus b'doa spy suatu hari nanti aku dbri peluang ke sana....aku juga teringin memohan doa serta bertaubat dihdpn kaabah..melihat makam ibrahim...tawaf...dan menziarahi tmpt2 y menrk lg membri pengajaran di sana...


setiap umat Islam mesti menyimpan hasrat jauh dilubuk hati masing2 utk ke sana...bersama-samalah kita berdoa agar diberikan peluang itu, amin...


wassalam

No comments: