Sunday, December 14, 2008

MasyaAllah.... Indahnye ciptaanMu....



assalamualaikum....
ni nak kongsi sket pengalaman aku mase pegi kat kem penghayatan alam sekitar lepasaan pmr 2008 peringkat ngeri trg...program ni diadakn kat taman negara bewah, tasik kenyir...pd 27-30 oktber y lalu...pnglaman y ckp manis bg aku...utk ke sana mengambil mase 5 jam dgn mnaiki "house boat"...ni first time aku naik bende alah ni...walau lmbt tp aku rase tenang ngat..aku x lepas pluang untuk menikmati pemandangan y ckp2 indah hasil ciptaan y maha Esa...begitu kagum aku melihatnye...dlm progrm ni aku didedahkan dgn mcm2 aktiviti antaranya jeljh gua, kompas, water konfiden, kayak n river crossing...pengalamn y ckp bes...paling best river crossing...kami sume kene apungkan badan dan dibawa arus deras...sambil maen air aku pon menikmati permandangan taman negara y cukup indah...MasyaAllah...dlm program ni jugak aku rase b'tuah krn dpt knl rmai kwn2 br...bkn org melayu je malah cina pon ade tau...mkn tmbhlah knln aku...besnye...kiteorg kene tido dlm kemah 2 ari n 1 ari dlm "house boat" tu...setelah aku blk dr kem ni aku renung blk...bertapa b'tuahnye aku dpt pegi kat sane...aku jugak rase diri ini kerdil sgt2 melihat ciptaan Allah y Maha Agung....

moge ape y aku dpt ni makin mendekatkan diri aku dgn y Maha Pencipta...

wassalam..

No comments: