Saturday, December 12, 2009

mAsA Oh MaSa...!


salam....

adus... dah masuk bulan 12...
kirenye aku akn ambik SPM taon dpn lar.
cam x caye.. begitu cpt mase berlalau.
x sangka, mase bgitu ncemburui aku.
bak kate pujangga arab,
"masa ibarat pedang, jika kamu x memotongnya, ia akn memotong kamu..."
begitulah sifat masa. ia akan trus berlari menuju kehadapan sampai akhirat kelak. dan dalam Kalam Allah juga ad menyebut mengenai masa. jadi, masa begitu penting kpd manusia..
hanya mereka y memanfaatkn masa shj y tahu kenikmatan masa itu...

bila masa berlalu..umur smkin meningkat...
rumah kata pergilah wahai penghuniku
kubur pula memanggil, datanglah padaku..
usia semakin tua, umur semakin pendek.. entah bila kita akan pergi..
baik kita beringat sebelum terlambat..
"mereka y mengigati mati akn m'dpt phala dr Allah, insyaAllah.."

2010 semakin hmpir...
taon dpn aku spm..
x tau lar mcm mane agaknye.
so, i must work harder!!!
aku musti struggle utk dpt10A+!
insyaAllah... doakn aku n kwn2...

natijahnye..
hargailah masa..
masa ibarat emas
ingat tuh..
aku pesan utk diri aku n korg jugak...
same2 kite manfaatkan masa sebaikmungkin...
amin..

stakat tu je r..
see u..

wassalam..
hargai masa kita!!!

No comments: